Poniżej znajdziesz niezbędne instrukcje do umożliwienia komunikacji między Tobą a PLICBD. Wykonaj je w odpowiedniej kolejności, zacznij od 1 numeru. To zagwarantuje Ci podłączenie do systemu PLICBD w ciągu 1 dnia roboczego w sposób prosty i opisany krok po kroku. Jeśli masz wątpliwości lub nie wiesz, jak wykonać, daną instrukcję skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta-Operatora. Jesteśmy tutaj po to, aby podłączyć Cię bez stresu i godzin spędzonych na testach do oficjalnej Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Przedstawimy Ci dzisiaj kilka ciekawostek na temat działania systemu PLI CBD. Czy wiesz, że PLICBD ma dokładnie 2 funkcjonalności, podobnie jak dwie niezależne od siebie lokalizacje? W przypadku niedziałania jednej, funkcje pierwszej automatycznie przejmuje druga. Lokalizacje nie są tajne. Podane są do publicznej wiadomości. Pierwsza lokalizacja znajduje się w Boruczy, druga w Siemianowicach Śląskich. Są to identyczne ośrodki centrów danych - z identycznymi bazami, wszystko to, gdyby nastąpiła awaria w jednym z nich. Gdyby tak się stało, to właśnie to drugie, wolne od wszelkich awarii centrum przejmuje całą obsługę ruchu PLICBD1 i PLICBD2 w Polsce. To właśnie te dwie lokalizacje odpowiadają za całość ruchu telekomunikacyjnego w Polsce, jeśli chodzi o numery przeniesione, jak i komunikację alarmową. Oczywiście duży udział mają w tym ruchu operatorzy, którzy pobierają dane z PLICBD i kierują ruch do odpowiednich operatorów. Wszystkie centra obsługi danych pracują w trybie ciągłym 365 dni w roku/ 24 godziny na dobę.
W przypadku zagrożenia życia i zdrowia, każda minuta, a nawet sekunda jest niezwykle ważna. Urząd Komunikacji Elektronicznej od wielu lat wspiera system alarmowy w Polsce, udostępniając Platformę Lokalizacyjno-Informacyjną z Centralną Bazą Danych - PLI CBD. Jest w tej kwestii masterem danych. Systemy zarówno UKE jak i nasze działają w systemie 24h/365dni w sposób ciągły. Już teraz dzięki ArkanaVoIP możesz od ręki wywiązać się ze wszystkich obowiązków nałożonych przez UKE oraz przepisy prawa zapisane w ustawie Prawo Telekomunikacyjne i innych. Dzięki naszej platformie do obsługi PLI CBD ArkanaVoIP, która przekazuje dane do służb ratunkowych nawet w czasie rzeczywistym, służby ratownictwa są w stanie dotrzeć na miejsce zdarzenia jak najszybciej. Przekazujemy operatorom telekomunikacyjnym działającym na terenie Polski najprostszy i najszybszy system PLICBD ArkanaVoIP do obsługi nie tylko wezwań ratunkowych, ale także przenoszenia numeracji krajowej. Dzięki PLICBD działają dwie kluczowe funkcjonalności, które omówimy pod instrukcjami.
Ważne jest to, abyś wykonał instrukcję po kolei. Tylko ona gwarantuje natychmiastową obsługę PLICBD z poziomu Twojej aplikacji zarówno przez GUI jak i Twoje API. Nie wszystkie instrukcje są wymagane, jeśli chcesz korzystać ze wszystkich dostępnych usług. Po kliknięciu w tytuł instrukcji zostaniesz przeniesiony do strony zawierającej daną instrukcję.
W celu uzyskania dostępu do PLICBD UKE musisz udostępnić nam swój certyfikat do wysyłki/odbioru danych otrzymany przez UKE. Tutaj znajdziesz instrukcję jak w ciągu kilku minut ukończyć proces uzyskiwania certyfikatu oraz udostępnienia go nam. Sprawdź już teraz i zainstaluj swój certyfikat do obsługi numerów alarmowych, oraz przenoszenia numerów.
Jeśli planujesz z PLICBD ArkanaVoIP przenosić numery lub odbierać wnioski o przenoszenie numerów (co jest Twoim obowiązkiem w myśl ustawy Prawo Telekomunikacyjne) musisz ustawić ostatnio używane case-id oraz event-id. Co ważne, jeśli to Twoje pierwsze produkcyjne podłączenie do PLICBD nie musisz nic robić, te opcje zostaną u Ciebie ustawione automatycznie.
Uzyskaj informacje jak skonfigurować swoje systemy dla komunikacji NP stacjonarnej oraz komórkowej. Do każdej możliwości udostępniamy przykłady. Chcesz więcej? Jako jedyni w Polsce udostępniamy API do budowania numeru alarmowego według NKA (Numer Kierowania Alarmowego) bez niego nie zestawisz połączenia alarmowego.
Potrzebujesz udostępnić numerację innemu operatorowi? Możesz przyjąć udostępnienie dzięki ArkanaVoIP w naszym systemie w kilka chwil. A może sam potrzebujesz numeracji? Już teraz zgłoś się do nas i sprawdź jak korzystne będzie udostępnienie zakresu numeracji. Udostępniamy wszystkie 49 stref numeracyjnych w Polsce.
Od najbliższego dnia roboczego możemy obsługiwać Twoje wnioski o przenoszenia numerów zarówno w sieciach stacjonarnych jak i komórkowych - czy to przychodzących, czy wychodzących. Tak, obsługujemy również przenoszenia MVNO i pełne mobilne. Nie masz numeru rutingowego? Udostępnimy Ci go od ręki - i to w jeden dzień!
Potrzebujesz zintegrować się z naszymi systemami API zarówno do obsług NP, jak i NKA i 112? A może potrzebujesz przez API obsługiwać swoich klientów-operatorów? Proszę bardzo! Udostępniamy system API, dzięki któremu możesz sprzedawać dalej własne usługi pod swoją marką: jak chcesz i kiedy chcesz
Dzięki funkcjonalności lokalizacyjnej, która została uruchomiona w 2011 roku służby ustawowo ustanowione do niesienia pomocy, w ciągu kilku chwil znają lokalizację i dane abonenta dzwoniącego pod numer alarmowy. Czy wiesz, że już ponad 300 000 000 razy służby pozyskały dane Abonentów potrzebujących pomocy? W zakres danych wchodzi nie tylko imię i nazwisko Abonenta wzywającego pomocy, ale także dokładna jego lokalizacja. Dzięki kompletowi danych, które operatorzy przygotowują przed zestawieniem połączenia alarmowego służby od razu wiedzą, gdzie się udać. W przypadku głuchego lub tajemniczego telefonu mogą natychmiast sprawdzić co się dzieje, wysyłając stosowne służby. Tym samym wielokrotnie zostało uratowane czyjeś życie. A czy wiesz jaki jest obowiązujący czas do określenia pełnej lokalizacji osoby dzwoniącej pod numer alarmowy w Polsce? Są to dokładnie 3 sekundy. Czyli w momencie odebrania połączenia alarmowego dyspozytor dokładnie i od razu, zna pełne dane Abonenta dzwoniącego pod numer alarmowy i dokładne dane lokalizacyjne.
Funkcjonalność dotycząca obsługi wniosków o przenoszenie numerów uruchomiona została w roku 2015 roku. Dzięki niej, każdy Abonent może przenieść swój numer, nawet w ciągu jednego dnia roboczego do innego operatora. Jeśli jesteś operatorem, musisz być podłączonym do tego systemu, zarówno w celu niesienia pomocy swoim Abonentom, jak i w celach przenoszenia numerów. Dotąd to było ciężkie i trudne zadanie, konfigurowanie osobistych tuneli VPN uwierzytelnionych certyfikatami ze skomplikowanymi routowaniami tras, dostosowując się do oprogramowania UKE sprzed dekady, tworząc trudne do zrozumienia panele i nie do przełknięcia dokumentacje archaicznych systemów. Na szczęście to koniec Twoich zmartwień. Jesteś w ArkanaVoIP. W PLICBD ArkanaVoIP. Zrobiliśmy wszystko za Ciebie i od dzisiaj możesz sprostać wymogom wszystkich przepisów dotyczących zarówno lokalizacji E112 jak i przenośności numerów.
UUsiądź wygodnie w fotelu i sprawdź nasze propozycje i instrukcje, a w nich przykłady zarówno na Asterisk'a jak i Debian'a, czy php. Zobacz jak prosto, w ciągu kilku chwil połączysz się z PLICBD Urzędu Komunikacji Elektronicznej i sprostasz wymaganiom ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Co najważniejsze w cenach możliwych do zaakceptowania i najniższych na polskim rynku!
Kody reason w PLICBD są oznaczeniemi, lub dodatkowymi informacjami dotyczącymi odpowiedzi na wniosek. Kody Reason występują zarówno po stronie przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, jaki po stronie PLICBD. Często informują o powodzie przez który komunikat został odrzucony, lub zaakceptowany. Kody reason w naszej aplikacji zostały całkowicie przetłumaczone na ich opis, dzieki czemu nie musisz ich znać. Przydadzą Ci się one jednak, gdy zechcesz korzstać z naszego API. Przez API PLICBD od ArkanaVoIP masz możliwość wysyłania wszystkich możliwych komunikatów bezpośrednio przez swoją aplikację. Jeśli chcesz całkowicie zaautomatyzować proces przenoszenia numerów skorzystaj także z wysyłania komunikatów pod podany przez Ciebie adres www. Komunikaty przychodzące będziemy wysyłali do Ciebie za każdym razem, gdy otrzymasz dowolny komunikat.